4 voedingsmiddelen die het hart gezond houden en hartziekten voorkomen

Wist u dat er veel lekkere en gezonde voedingsmiddelen zijn die het hart gezond helpen houden? We zijn allemaal gemaakt om op onze hoede te zijn voor een hoog cholesterolgehalte, hoge bloeddruk, beroerte en diabetes. Maar wat betekent het eigenlijk voor u om een lang en gezond leven te leiden? Wel, het betekent een dieet met weinig verzadigd vet, zout en cholesterol. De grootste boosdoener in de Verenigde Staten voor een hoog cholesterolgehalte is gefrituurd voedsel, rood vlees, verwerkt voedsel, enz.

Spinazie: spinazie helpt het hart gezond te houden vanwege de hoge voorraden foliumzuur, luteïne, kalium en vitamine C. Uit een studie van de Universiteit van Wisconsin bleek dat mensen die een volkoren dieet volgden, minder kans hadden op hartproblemen of een beroerte. Hoewel het verhogen van uw dagelijkse inname van groenten zeker uw hart zal doen pompen, is spinazie een van de beste keuzes voor een gezond dieet. In een klinische langetermijnstudie over twaalf jaar verlaagden mannen die ten minste twee porties groenten per dag aten hun risico op een beroerte met bijna 25%. Bovendien zit spinazie ook vol met antioxidanten die goed kunnen zijn voor je hart. Vorig jaar werd een studie gepubliceerd in het tijdschrift Heart Lung waaruit bleek dat degenen die bladgroenten zoals spinazie aan hun dieet toevoegden minder kans hadden op het ontwikkelen van longembolie, een aandoening die bloedstolsels in de longen veroorzaakt.

Eieren: eieren zijn waarschijnlijk het meest populaire voedingsmiddel dat we elke ochtend consumeren. Eieren zijn rijk aan cholesterol en eiwitten. Veel mensen vragen zich af wat ze kunnen doen om hun hart gezond te houden en tegelijkertijd gezond te blijven. Nou, je kunt zeker wat eieren toevoegen aan je gezonde dieet door regelmatig eieren te eten, maar je moet ook andere eieren eten die goed voor je zijn, zoals volkoren eieren.

Get in touch